Lujo Gardens

Veelgestelde vragen

Algemene informatie

  • Kan ik mijn Pallets weer terug inleveren?

    Pallets & Retouren 

     

    Sommige van onze producten worden geleverd op pallets waarvoor wij kosten rekenen. Daarom bieden we ook een handig retoursysteem aan.

    Wil je pallets terugbrengen? Dat kan eenvoudig via ons retourformulier, beschikbaar op onze locatie in Uden. Je bent van harte welkom op werkdagen aan de Goorkensweg 1, 5405 BV Uden.Na het invullen van het formulier helpt een van onze collega’s je graag met het inleveren van de pallets. Het bijbehorende bedrag wordt vervolgens teruggestort op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven.

    Let op: neem bij het retourneren altijd een offerte-, order- of factuurnummer mee. Zonder deze gegevens kunnen we je retour helaas niet verwerken.

    Heb je een grote hoeveelheid pallets (bijvoorbeeld 20 of meer)? Dan kunnen we – in overleg – ook een vrachtwagen regelen om ze bij jou op locatie op te halen. Houd er in dat geval wel rekening mee dat de transportkosten éénmalig van het retourbedrag worden afgetrokken.

  • Hoe verloopt de transport?

     

    Onze leveringen worden standaard uitgevoerd met een steentrailer, zoals je in de video kunt zien. Deze trailers zijn 18 meter lang en 2,5 meter breed – flinke jongens dus! Houd hier rekening mee bij het bepalen van de afleverlocatie.

    Twijfel je of zo’n grote trailer bij jou kan komen? Of weet je zeker dat het niet past? Geen zorgen! Neem vóór je bestelling even contact op met onze afdeling Planning & Transport. We denken graag met je mee.

    We bieden namelijk ook alternatieven, zoals:

    • een bakwagen van 8 meter lang (geschikt voor kleinere ruimtes),

    • of een levering met kooiaap – een handige meeneemheftruck waarmee we jouw bestelling op lastige plekken kunnen lossen.

    Samen zorgen we voor een levering die past bij jouw situatie!

  • Kan ik als Vakman klant worden?

    Jazeker! Als vakman kunt u zich eenvoudig bij ons aanmelden. Na goedkeuring van uw aanvraag ontvangt u direct een persoonlijke inlog. Hiermee krijgt u toegang tot uw nettoprijzen, actuele voorraden en aanvullende productinformatie.

    Daarnaast ontvangt u van ons een overzichtelijke prijslijst in PDF-formaat. Als extra service brengen wij regelmatig particuliere klanten met u in contact, zodat u kunt profiteren van extra opdrachten via ons netwerk.

  • Ik heb een klacht, wat nu?

    Het komt helaas weleens voor dat een levering niet helemaal naar verwachting is, of dat producten niet correct zijn geplaatst. In dat geval vragen we je vriendelijk om ons klachtenformulier in te vullen. Dit is noodzakelijk zodat we je melding officieel kunnen verwerken.

    Na ontvangst van het formulier streven wij ernaar om binnen 14 dagen met een passende oplossing of een duidelijke uitleg te komen. Heb je na die periode nog geen reactie ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we dit samen kunnen oplossen.

  • Kan ik ook online bestellen?

    Jazeker! Als vakman kunt u zich eenvoudig bij LujoGardens B.V. registreren. Na goedkeuring van uw aanvraag ontvangt u direct een persoonlijke inlog. Hiermee krijgt u toegang tot uw nettoprijzen, actuele voorraden, productinformatie en kunt u eenvoudig online bestellen via ons professionele platform.

    Ook ontvangt u een prijslijst in PDF-formaat en brengen wij regelmatig particuliere klanten met u in contact voor mogelijke opdrachten.

    Let op: Bent u particulier of geen vakman? Dan raden wij aan om te bestellen via onze webshop www.tuinmaterialen.nl. Deze webshop is speciaal ingericht op particuliere klanten en biedt een gebruiksvriendelijke winkelervaring.

  • Als ik Millboard bij jullie bestel zit er dan garantie op?

    Jazeker! Wanneer u Millboard bestelt en zich houdt aan de garantievoorwaarden, ontvangt u van ons een officieel garantiecertificaat. Het is daarbij belangrijk dat u de juiste combinatie van producten bestelt: de originele Millboard-planken, bijbehorende schroeven en de juiste onderconstructie (onderliggers).

    Na controle en goedkeuring ontvangt u het certificaat, dat tevens te bekijken is via het tabblad Klantenservice op onze website.

Overige

  • Kan ik meer en/of betere foto’s van bepaalde producten krijgen?
    Natuurlijk, we lopen graag even naar onze showroom om betere foto’s te maken van het product in kwestie. Contact ons gerust met het verzoek. Uiteraard ben je zelf ook van harte welkom in onze 1000m2 showtuin om een nog betere beleving van de producten te krijgen.
  • Ik heb een klacht/ben niet tevreden. Waar kan ik terecht?

    Ons doel is iedereen zo tevreden mogelijk te stellen. Heb je onverhoopt toch een klacht of ben je niet tevreden met je bestelling? Vul dan het klachtenformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Tip: is er sprake van breuk of een andere onvolkomenheid? Maak dan direct een foto bij ontvangst en voeg deze toe als bijlage bij het formulier, zodat we deze foto's direct kunnen doorzetten naar de fabrikant en spoedig nieuwe producten kunnen laten naleveren.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Je hebt altijd het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren, zonder dat er een opgave van reden nodig is. Na je annulering heb je nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten van ons gecrediteerd. De kosten voor retour van jouw adres naar onze vestiging kunnen we niet voor rekening nemen, deze dien je zelf te betalen. Voor de exacte tarieven kun je de website van je vervoerder raadplegen. Indien je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, retourneer je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@lujogardens.nl . Wij storten het orderbedrag terug binnen 14 dagen na aanmelding van je retour, mits het product in goede orde retour ontvangen is.
  • Hebben jullie ook een fysieke winkel waar ik langs kan komen?
    Ja, wij zijn gevestigd aan de Goorkensweg 1, Uden. Je bent van harte welkom.
  • Hebben jullie ook een showtuin?
    Ja, bij onze vestiging aan de Goorkensweg 1, Uden hebben we ook een showtuin. Handig om inspiratie op te doen of de bestrating in het echt te bekijken. Kom gerust langs!
  • Zit er statiegeld op BigBags?
    Wij rekenen geen statiegeld over BigBags. Je mag deze zelf houden of retourneren aan ons. Zie het als een stukje service!
  • Hoeveel kuub is een BigBag en wat weegt ie?
    Wij verkopen BigBags met bijvoorbeeld zand, split, grond of grind in twee maten: afgevuld tot één kuub of een halve kuub. Het gewicht van de BigBag is afhankelijk van het product. Een 1m3 BigBag zand weegt zo’n 1400 kg. en een 1m3 BigBag grind zo’n 1500 kg.
  • Welke bestrating is geschikt als oprit?
    Bestrating voor een oprit dient aan hogere eisen te voldoen dan voor een gewoon terras: er moeten namelijk zware voertuigen overheen kunnen rijden, zonder dat de bestrating verzakt of beschadigt. Tegels of stenen kleiner dan 20 x 30 cm. zijn in principe geschikt. Denk aan 10x20 (keiformaat), 7x20 (dikformaat) of 5x20 (waalformaat). Relatief kleine bestrating is dus het beste, omdat deze minder snel zullen opwippen of breken. Wat dikte betreft, heb je een tegel of klinker nodig van minimaal 6 cm. dik maar de voorkeur gaat uit naar 8 cm. dik. Wat materiaalkeuze betreft, zijn harde gebakken klinkers het meest geschikt, maar beton is ook een optie. Zachte natuursteen tegels zijn meer breukgevoelig, dus ongeschikt om te verwerken in een oprit. Verder is de manier van leggen van functioneel belang: een elleboog- of halfsteensverband verdient de voorkeur omdat de stenen elkaar opsluiten. Een blokverband is ongeschikt. Verder is een stevige ondergrond belangrijk en dien je de bestrating goed op te sluiten. Weet je niet zeker of een tegel of klinker geschikt is om te gebruiken als oprit? Vraag het ons!
Lujo Gardens B.V. gebruikt cookies om een optimale werking van de website te garanderen en om het gebruik van de site te analyseren. Meer weten over onze cookies? Bekijk dan ons cookie beleid.
 Cookies NIET accepteren